جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 16 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۳:۴۵:۵۳

آلمان و چک در بندر انزلی سرمایه‎گذاری می‎کنند

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل اداره بنادر ودریانوردی استان گیلان  با بیان اینکه شرایط برای حضور کشورهای خارجی به خصوص اروپایی‎ها در بندر انزلی مهیا است خاطرنشان کرد: بخش خصوصی آلمان و جمهوری چک برای سرمایه‌گذاری در بندر انزلی اعلام آمادگی کردند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از  مارین‌تایمز مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان  درخصوص پروژه‌های این بندر در ایام دهه فجر اظهار کرد: در این ایام اداره بنادر ودریانوردی استان گیلان یک سیلوی غلات 15 هزار تنی را که از طریق بخش خصوصی با سرمایه‌ای بالغ بر 6.5 میلیارد تومان احداث شده است، بهره‌برداری می‌کند. سیدعلی نعیمی افزود: علاوه بر این، برنامه‌ریزی کرده‎ایم که تا پایان امسال یک پست اسکله تجاری 130 متری، زیرساخت‎های محوطه  تخلیه و بارگیری شش هکتاری و یک انبار سرپوشیده 60 هزار متری  را نیز به بهره‎برداری برسانیم. وی با اشاره به آمادگی سازمان بنادر ودریانوردی برای همکاری با خارجی‌‎ها و بهره‎برداری کامل از گشایش‎های ایجاد شده از  اجرای برجام  و لغو تحریم‎ها، به نفع بنادر و مرزهای دریایی گفت: اخیرا مدیران یک شرکت آلمانی که در زمینه صادرات غلات، محصولات کشاورزی به‌خصوص میوه فعال است و یکی از کشورهای بزرگ اروپایی به شمار می رود و به بیش از 10 کشور صادرات دارد  از بندر انزلی و پتانسیل‎های سرمایه‌گذاری در آن، بازدید کردند و از آمادگی و اشتیاق خود برای سرمایه‌گذاری در فعالیت‎های بندری خبر دادند.


مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه فعالیت‎های اقتصادی در بندر انزلی از مالیات و عوارض معاف است، تصریح کرد: این شرکت آلمانی با مطالعه شرایط بندر انزلی خواستار سرمایه‌گذاری در بندر انزلی و در بخش صادرات غلات است. وی در ادامه به بازدید وزیر اقتصاد جمهوری چک با هیات همراه از استان گیلان اشاره و تاکید کرد: این هیات اقتصادی در جلسه‎ای که با استاندار گیلان داشتند تمایل و آمادگی خود را برای سرمایه‎گذاری در حوزه حمل و نقل، بندری و انرژی استان گیلان اعلام کردند و با توجه به برچیده شدن تحریم‎ها زمینه‎های لازم برای این کار را کاملا مهیا دیدند. نعیمی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال سرمایه‎گذارای خارجی به ویژه اروپایی‎ها از طرح‎های بندری ایران، آینده خوبی را برای بنادر کشور می‎توان انتظار داشت.


افزایش 43 درصدی فعالیت کانتینری در بندر انزلی
مدیر اداره بنادر ودریانوردی گیلان در ادامه درباره فعالیت 10 ماهه بندر انزلی نیز گفت: در این مدت،  فعالیت کانتینری این بندر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 43 درصد افزایش داشته  و از دوهزار و 529 TEU کانتیر در 10 ماهه سال 93 به سه هزار و 633 TEUکانتیر در 10 ماهه امسال رسیده است. وی با اشاره به اینکه تخلیه و بارگیری مواد نفتی و غیرنفتی در بندر انزلی در این مدت  23 درصد کاهش داشته است، گفت: واردات مواد نفتی و غیرنفتی در این بندر به یک میلیون و 472 هزار و 502 تن و صادرات به 86 هزار و 828 تن موادنفتی و غیرنفتی بالغ شد. نعیمی افزود: در این مدت حدود 198 هزار و 838 تن کالا از این بندر ترانزیت شده که قسمت  قابل توجه آن  را فلزات، مصنوعات فلزی و ماشین‎آلات تشکیل  می‎دهد.


ساماندهی سفرهای ساحلی نوروزی در گیلان کلید خورد
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در ادامه با اشاره به اینکه جلسات ساماندهی سفرهای نوروزی از بیستم دی ماه در استان گیلان برگزار شده‎است؛ گفت: این جلسات با ارگان‎های ذیربط از جمله استانداری، شهرداری‎، فرمانداری و ... برگزار شده و ادامه خواهد داشت تا بتوانیم ساماندهی مناسبی را در سفرهای ساحلی نوروزی که با قایق‎های کوچک صورت می‎گیرد اعمال کنیم و گشت‎ها و مسافرت‎های عاری از خطر و بدون حادثه داشته باشیم. نعیمی با اشاره به اینکه یکی از حساسیت‎های ما بر روی ایمنی قایق‌های تفریحی و استفاده از جلیقه نجات توسط سرنشینان این قایق‎ها است، یادآور شد: با تبلیغات مناسب و اطلاع‎رسانی عمومی به مسافران و شهروندان خود امیدواریم بتوانیم نوروزی خوب را برای مسافران رقم بزنیم. وی درباره نوسازی قایق‎های تفریحی نیز اضافه کرد: از آنجایی که بیشتر این قایق‎های تفریحی متعلق به بخش خصوص است هنوز کاملا ساماندهی نشده‌اند تا ما بتوانیم با بازرسی به تعمیر و یا نوسازی آنها مبادرت ورزیم و یا از بخش‌خصوصی درخواست این کار را داشته باشیم، البته امیدواریم با برگزاری جلسات ساماندهی مسافرت‎های ساحلی نوروزی بتوانیم این مشکل را هم رفع کنیم.



  کد خبر : 1108
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :